6.1.2016

139. Beekuilua

Oon nyt ratsastanut 4 kertaa Beekulla. Kolmella ekalla kerralla Sami piti mulle tuntia/neuvoi. Nyt maanantaina menin ekaa kertaa itsenäisesti aamulla ennen kuin lähdin Juulin kyydillä taas viikon lomalle kotiin. 8 aikaan aamulla pyöräilin tallille hoitamaan Beekun ja ratsastin Haimi halliin. Juuli kuvasi mua ja saattekin vähän materiaalia tästä kerrasta. Mun piti ratsastaa B rennosti, sillä Ida oli mennyt vklp aika rankat treenit Beekulla. Aloitin ihan eteen-alas ratsastuksella. B oli taas alussa tahmea eikä se kuunnellut pohjetta yhtään. Raippakaan ei oikein auttanut, niin otettiin loimi pois. Otin sitten hieman reippaampaa laukkaa ja sainkin Beekun liikkumaan kun nyt meni raippa perille loimen otettua pois!


Huomasin kuvia katsoessa, että oli hieman lyhyet jalustimet :'D
Vielä edellisin ratsastuskertoihin sen verran, että B on testannut mua nyt kaksi kertaa. Viime viikolla se sai mut alas, kun se vähän innostui Wanhassa maneesissa (oli ollut vp edellinen päivä). Se kyttäilee muutenkin Wanhassa ja koska minä en tunne hevosta vielä niin se laukassa vaan heitti takapuoltaan ja rupesi pomppimaan. Mä tyylikkäästi roikuin kaulalla kunnes tulin alas. Perjantaina se sitten testasi mua uudestaan. Sami piti 15min pikatreenin ja pyörin ihan mini ympyrällä ja yritettiin saada B pohkeesta läpi. Beeku ei oikein tuolloinkaan liikkunut niin Sami käskikin mun vähän komentaa sitä raipalla ihan kunnolla. B lähti sit sitä samaa rumbaa vetää kuin viimeksi, mutta nyt olin varautunut tähän. Olin ilman jalustimia ja tosi nopeasti suoristin itseni ja nykäisin ulko-ohjasta villin ponin avuille. Sami sanoikin, että jos osaa olla jämäkkä ja ennakoi nämä tilanteet niin B ei tee mitään ja lopettaa temppuilun. Olin kyllä aika ylpeä itsestäni silloin. :D


Palataanpa sitten maanantaihin! Kun olin saanut ponin liikkeelle, lyhensin ohjaa, otin jalustimet pois ja rupesin hieman työstämään ponia. Tein ympyröitä ja siirtymisiä. B tuntui taas jälleen tosi mukavalle kun sen saa hyvin verkattua. Itsehän en vain osaa istua tuolla yhtään ja videoita kun katsoin niin aika järkyttävän näköisesti mun jalat ja kädet heiluu. Vaikka kuinka yritin muistella Samin neuvoja, että kädet ylös, nojaa taakse ja rentouta jalat ja kantapää alas! No kuitenkin ihan mukavan näköisiä pätkiä hevosen osalta sieltä kuitenkin tuli. Loppuun vielä eteen-alas ratsastukset. Sitten lähdettiinkin käppäilemään kotiinpäin. Otettiin vielä ulkona pari poseeraus kuvaa. tallilla savet ponin takajalkoihin, etusiin arnikat ja vielä selän perusteellinen hieronta arnikalla. Videota en voi laittaa teille näkyväksi tälläkertaa, sillä meillä oli huopa jossa oleva logo ei saa näkyä :)

tuolta se jalka näytti.. yök

ISTUU ISTUU ISTUU



27 päivä olisi keskiviikkokisat ja sinne pitäisi startata johonkin esteluokkaan. Sitä ennen Kärkkäisen estevalmennuksessa käydään pyörähtää jos on tilaa. Myös kouluvalmentaja pitäisi löytää! Oon niin valmennuksen tarpeessa tän hevosen kanssa, onneks Sami auttaa! :D


15 kommenttia:

  1. Ihana postaus! B on tosi söpö! Mulla ois vielä pari kysymystä:
    Ootko ollu missää tallilla tetissä? Mitä kaikkee sun piti tehä siel? Ja monee menit ja monelta pääsit? Pitiks sulla olla omat eväät?

    -anni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ollu meijä "kotitallilla" tetissä ja ihan näitä perus tallihommia. Mutta koska tuttu talli sain ratsastaa Helin hevosia niinkuin aina yleensäkkin! No menin aamutalliin 8 mut ajat nyt riippuu ihan tallien rutiineista. Sain siellä ruuat

      Poista
  2. teillähän on tossa equilinen huopa, miksi ihmeessä se logo ei saa näkyä? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Equilinen logo saakin näkyä mutta toisella puolella huopaa on sponsori logo joka ei saa näkyä koska huopa on ostettu toiselta ihmiseltä eikä tää oo samin sponsori :D mutta mä suttasin noi kaikki kerralla kun en jaksanut eritellä!

      Poista
    2. mitä merkitystä sillä sit ois vaikka se näkyiski? :D mut ootte te hienoja! :)

      Poista
  3. Kiva kun postailet näin usein :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postaan kun on innostusta, ettei tästä tulisi pakkopullaa kuten aikaisemminkin :)

      Poista
  4. Hienon tekosyyn keksit siihen ettet voi laittaa videota mikä sisältää mm surkeaa ratsastustasi :D vissiin suttaat sitten esim tienvarsimainokset tms kun ne ei oo sun sponsoreita? Itsekin käytän kotona huopia ja loimia missä entisten sponsoreiden logot ja on mulla traikussa vanhojen sponssien tarrat eikä kukaan oo kitisemään alkanu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä ihan arvostan hevosen omistajan pyyntöä. Kyllä jos sinä sen videon erityisesti haluat nähdä niin senkus tulet nimellä kyselemään ;) hyvä se on kato anona huudella täällä kun et itse osaisi beekulla tuon paremmin ratsastaa! B on vaikee hevonen mulle jonka kaa ruvetaan etenemään ihan valmentajien silmien alla. Katsotaan sitten kesällä! Tässä käy ihan samanlailla kuin minninkin kanssa :D porukka ei enää siinä vaihees uskalla huudella kun edistyn jonkun ratsun kanssa

      Poista
    2. Ja omistajahan voi kieltää kuvien tai videoiden laittamisen vaikka kokonaan, mikäli häntä huvittaisi. Hyviin käytöstapoihin kyllä kuuluu kysyä omistajalta, ja kunnioittaa sen mielipidettä, vaikka kyseessä olisi väärän väriset suojat....
      Ja Tiffani sanoo rehellisesti itse minkälaista ratsastus oli, sen sijaan että maalailisi kauniita kuvia. Joten anonyyminä haukkumiset jättäisin sikseen.

      Poista
  5. Luin askistasi, että sinulla ei ole nyt kaikki hyvin. Voisitko vaikka yrittää ottaa vähän lomaa ja rentoutua hevosten sekä tärkeidän ihmistesi kanssa. Elämän tilanteesi on nimittäin aika huolsestuttava! Tsemppiä paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä just miettiny että pitäis varmaa ottaakkin hieman lomaa, mutta ongelmanahan onse että en voi kotiin mennä.

      Poista
    2. Olisiko sinulla mahdollisuutta mennä vaikka sinne kotitallillesi?

      Poista
    3. No varmaan olisikin mutta ei mun vanhemmat anna mun tulla täältä pois.

      Poista
    4. Voo harmi! Yritä kuitenkin jaksaa! Tsemppiä vielä!

      Poista